fredag 1 januari 2010

Idol

Hej på er alla!
Jag ska skriva lite om dom två finalisterna i Idol.
Vi börjar med vinnaren.
ERIK GRÖNWALL
Erik Grönwall spelade gitarr för allt han var värd,
men för några år sedan insåg han att sången var det han ville ägna sig åt.
Ålder: 21år
Uppvuxen i: Knivsta
Bor: Stockholm
Familj: Pappa, mamma, storasyster Linda, bror Henrik
Yrke: Fritidsvikarie/Karaokevärd
Uppträdde första gången: Hans mors 40årsdag, han var 6år
Tittar på: South Park, Two and a half men, Idol

Det var allt om Erik,
nu ska vi titta till Calle.

CALLE KRISTIANSSON
Ålder: 21år
Uppvuxen i: Kristianstad
Familj: Mamma, pappa, plus några extra medlemmar.
Yrke: Bartender och trubadur
Uppträdde första gången: UKM i Kristianstad 2002
Tittar på: Family guy och diverse komedier




Det var allt från idolerna och från mej!
Puss på er!!!







1 kommentar:

  1. Hej Joanna och tack för din kommentar inne hos mig . Den gjorde mig så himla glad !
    Men hörru vilken fin blogg du har och va kul med lite info om idolerna !
    Vi såg dem häromdagen i Linköping , men bara knappt för det var så himla mycket folk , så fy :-)
    Men jag såg en skymt av Calle som var min idol i alla fall .
    Ett rikigt Gott Nytt År till dej nu och hoppas du har haft ett skönt jullov oxå !
    Hälsa Mamma !
    Kraam/Lotta

    SvaraRadera

Jag visste att du skulle titta förbi!