onsdag 15 juli 2009

Texas

Hej! Det var länge sen jag gjorde ett inlägg.
Men det har varit så varmt dom senaste dagarna,
så att jag har varit ute varje dag.
Och...jag har fått min kattunge!!!!
Han är jättesöt! Han heter Texas.
Och han mäste jag ta hand om hela tiden.
Men jag försöker lära honom att han kommer att få vara ensam ibland.
Härom dan så var jag hos en kompis och då fick mamma
passa honom och då hittade hon Texas i en skål!
Han gillar att ligga i skålar.
jag tycker han är sååå söt!!!
"Hallå, jag är upptagen, ta inte kort på mej nu!"
Säger han!

Ibland när han leker så gör han kullebyttor, står
på huvet,hoppar och lite annat.
Han är lite rolig!

Och om ni undrar var Texas kom ifrån,
Så var det Amanda som kom på det!
*****
På söndag så ska jag åka till Stockholm!
Jag längtar! Vi ska åka till Gröna lund, Skansen,
Vasamuséet, vi kanske ska bada, vi vet inte riktigt,
men jag hoppas det iaf!
Vi ska bo i Bromma på Scandic hotell.
Jag hoppas det är ett stort hotellrum!
Vi kommer bara få frukost där så ibland ska vi äta middag och
kvällsmat på resturanger.
Jag har aldrig ätit på en resturang förut.
Bara på McDonalds och Bästa i Varberg.
Ses!
"Ses!" säger Texas.

Joanna





3 kommentarer:

  1. Ja men du milde tid!!! Det var det sötaste jag har sett på mycket länge. Så kul med en liten kattunge. Men vem skall ta hand om honom när ni är i Stockholm?? Jag tycket Texas är ett jättebra namn!
    Jasså du har inte ätit på restaurang förut. Då får du tänka på vissa saker:
    * Inte sörpla i soppan när du äter!
    * Inte peta sig i näsan!
    * Inte peka med hela armen - kolla den och kolla den!
    * Inte sparka servitören på smalbenen!
    * Inte kasta pappersflygplan som du gjort av servetterna!

    Hoppas ni får en riktigt härlig vecka i Stockholm. Om ni skall bada kan jag rekommendera sjön Trekanten (har fått godkänt vatten enligt EU-normer. Den ligger i närheten av Aspudden och jag tror inte så långt från Bromma. Catharina - min dotter - och hennes man har köpt hus i Aspudden så därför känner jag till sjön Trekanten.

    Ha det gott och hälsa hela familjen!!

    Kram Bodil

    SvaraRadera
  2. Hej joanna!!
    Roligt att det blev Texas..
    Sa jag att ett av mitt djur heter texas?
    nejmen han var Såååååå gullig lilla texas :)
    jag tänkte döpa min hund som jag ska få om ett par år till Texas fast det heter ju min kanin så..Kan du hjälpa att hitta på namn åt mig ? :)
    (det är ganska länge kvarm men ändå)

    kram
    amanda

    SvaraRadera
  3. Hur har ni det du och Texas? Du måste ju lära honom att han inte ska bajsa i mammas fina rabatter!! (Han kan ju göra hos grannen istället.) Men säg inte till någon att det var jag som gav dig tipset!
    Kram Bodil

    SvaraRadera

Jag visste att du skulle titta förbi!